Ja sam Fabijan 

Učenici 4. c razrednog odjela od početka ove nastavne godine provode projekt pod imenom Ja sam Fabijan. Cilj je projekta potaknuti učenike na prihvaćanje različitosti. U razrednom odjelu imamo Fabijana, učenika s Aspergerovim sindromom koji pokazuje poseban interes za područje biologije i kemije. Pri samom spominjanju različitosti učenici su odmah istaknuli dječaka Fabijana i njegove osobine i interese. Polazište u provođenju projekta potražili smo u članku 29. Konvencije o pravima djeteta na jeziku bliskom djeci. S Fabijanom smo napravili intervju, te ugostili njegovu mamu koja nam je ispričala kakav je bio kao malo dijete te s kakvim se sve izazovima susretala u njegovu ranom djetinjstvu. Svoje iskustvo potkrijepila je fotografijama iz različitih institucija gdje je Fabijan upijao nova znanja kao što su: Institut Ruđer Bošković, Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, Medicinski fakultet, Rudarsko-geološko-naftni fakultet, Fakultet strojarstva i brodogradnje te Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije na kojemu je odgovarao na prilagođena pitanja za državnu maturu iz Kemije. Predlagali smo kako potaknuti učenike na poštivanje različitosti, a ujedno i Fabijanu omogućiti da se u razrednom odjelu osjeća ugodno dijeleći svoje znanje. Odlučili smo se za Fabijanove radionice kojima nas je, na Satu razrednog odjela, poučavao o sadržajima koji izlaze iz kurikuluma nastavnih predmeta, a koje smo zajedno odabrali. Naučili smo nešto novo  o imunološki sustavu, ljudskom mozgu, kristalima i egzoplanetima. Ovo je samo dio znanja koje će nam prenijeti Fabijan. Izradili smo i slikovnicu u stihovima te je napravili i u digitalnom obliku. Nakon provedenog projekta osvrnuli smo se na isti ispunjavanjem ankete. Naučili smo: samostalno uočavati probleme, predlagati mjere za poboljšanje rada u razrednom odjelu, suradnički učiti, uvažavati tuđe mišljenje, istraživati i obrađivati podatke. A jesmo li potaknuli sve učenike na poštivanje različitosti, nismo sigurni. To će pokazati vrijeme.