Već od prvog razreda u STEAM-u

U četvrtak, 24.11.2022., održan je STEAM dan.

STEAM je obrazovni pristup koji uključuje umjetnost u poznatiji STEM model, koji uključuje znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.

Cilj projekta je prvenstveno bio uključivanje učenika u zanimljive aktivnosti kao i upoznavanje sa mogućnostima koje STEAM područje nudi. Učenici su imali priliku slušati predavanja stručnih osoba koji rade u STEAM području.

Mnogi roditelji su se odazvali kao predavači, a navedena zanimanja su samo neka od zanimanja o kojima su učenici slušali: arheolog, geolog, botaničar, programer, geofizičar. Učenici prvog razreda sudjelovali su i u radionicama „Mali inžinjeri“.

Djelić atmosfere pogledajte na fotografijama.

1.a

1.b

  1. c

STEAM dan u 1. c razredu iščekivan je s velikom radošću, interesom i nestrpljenjem.

U priču o STEAM-u uveli smo se dan ranije uz pojašnjenje naziva STEAM te povezujući učeničke dojmove s dobro poznatim profesorom Baltazarom i njegovim likom u crtanom filmu Izumitelj cipela. Učenici su proučavali i njegove zanimljive strojeve iz kojih uvijek kapne neki čudotvorni napitak koji je nakon puno truda, razmišljanja, a ponekad i neuspjeha, profesor Baltazar osmislio. Uz neke dijelove profesorovih izuma, učenici su morali i sami osmisliti svoj izumiteljski stroj te nam prezentirati čemu on služi.

Uz profesora Baltazara, učenici su informirani i o hrvatskim izumiteljima čiji izumi su na svjetskom glasu Nikoli Tesli, Faustu Vrančiću te Slavoljubu Penkali.

Ipak, najveća radost i iznenađenje je upoznati pravoga znanstvenika, a k tome još i razrednog Tatu, doktora znanosti, gospodina Marina Petrovića koji radi na Institutu za fiziku, a u naš razred je došao na vrlo interesantan, djeci razumljiv te pokusima oprimjeren način prikazati svijet atoma pod temom Ples atoma oko nas. Učenici su na interaktivan način, primjereno razvojnoj dobi shvatili što su atomi, kako se neki od njih zovu, gdje se nalaze (što tvore) u svakodnevnom životu, kako se ponašaju na određenim temperaturama, u kojim stanjima dolaze te koju ulogu u svemu ima energija. Samo predavanje i neki primjeri iz njega praktično su prikazani brojnim pokusima s tekućim dušikom. Vrijeme je brzo prošlo, a učeničke glavice su izazvane na brojne zaključke i nova pitanja koja će im otvoriti još veći interes za STEAM, ali i druga promišljanja o brojnim znanstvenim, prirodnim, izumiteljskim, svakodnevnim… pitanjima kojima će se možda jednoga dana i profesionalno baviti.

Luka i Tihana, voditelji Malih inženjera, na interesantan i praktičan način zainteresirali su učenike za svijet inženjeringa. Uveli su nas u priču uvodnim predavanjem o izumima koji su promijenili način života i donijeli korist čitavom čovječanstvu. Opće oduševljenje izazvala je izrada lego vjetrenjače koja je pomoću motora i baterije ‘’oživjela’’ u ruci svakoga djeteta što je učenicima osiguralo dozu samopouzdanja, potaknulo interes, ali izazvalo i veliko zadovoljstvo uratkom koji je ostavren u paru s drugim učenikom.

Udruga Baltazar nam je omogućila i brojne druge izazovne teme i primjere od kojih smo posjetili neke: predavanje o fosilima, promatranje mikroživota u vodi pod mikroskopom, pogled kroz VR naočale, gradnja mosta bez ljepljivih smjesa te čudesan svijet kristala i minerala. Učenici su bili sretni jer je svatko mogao čuti, vidjeti, opipati, doživjeti i probati ponuđene sadržaje, unatoč velikom broju učenika koji su radoznalo htjeli doživjeti što više ponuđenih sadržaja. Isplatilo se čekati i uživati!

U vrijeme produženoga boravka, učenici su s učiteljicom Elenom Čovran napravili i nekoliko pokusa s balonom što je izazvalo veliku radost i puno osmijeha.

Cijeli dan sigurno će ostati zapamćen i utkan u duh svakoga učenika, a tko zna… možda će baš ovaj dan biti sjeme za nekog budućeg STEAMovca, izumitelja… hrvatskoga velikana!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.d

Učiteljica je učenicima 1.d čitala knjigu „Jedna mala kap“ koja je bila uvod i motivacija u pokuse koji su slijedili. Učenici su učili o oblacima, kako oni nastaju, koje vrste oblaka postoje te o kiši.

Učionica se zatim nakratko pretvorila u laboratorij. Izveli smo tri pokusa. „Kako nastaje kiša?“ bio je prvi i učenici su bili oduševljeni jer su izbliza vidjeli na koji način pada kiša. Drugi pokus bio je „Tornado“ i učenicima je bilo jako zabavno vrtjeti staklenku kako bi se u njoj stvorio vrtlog, a treći pokus bio je „Oblak“, na vrhu staklenke ispod aluminijske folije nastao je maleni oblak.

Učenici su samostalno pripremili potreban pribor te u skupini, ali i individualno izvodili pokuse. Bila je to odlična prilika za vježbanje motorike, preciznosti, koncentracije i učenje samostalnosti.

Učenici su bili potaknuti na razmišljanje, promišljanje i donošenje zaključka, a zabave nije nedostajalo.

Na kraju smo izrađivali razredni oblak, ukras koji će ostati u našem razredu.